Schema Superweekend 2019

FREDAG

15:00-15:30 Bodypump™
15:45-16:15 CX™Worx
15:45-16:15 Les Mills Sprint™
16:30-17:15 Pound®
17:00-17:45 Dynamic Movement
17:00-17:45 RPM™
17:00-18:30 Workshop i marklyft
17:30-18:00 Bodycombat™
18:15-19:00 Bodyattack™
19:15-20:00 Kvällsyoga

PASSBESKRIVNING FREDAG :

15:00-15:30 Bodypump™/ Marie Snar
Här jobbar du med skivstång och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett enkelt, utmanande och framförallt roligt sätt.

15:45-16:15 CX™Worx/ Åsa Edström Bergström
Snabb och effektiv träning för magen och ryggmuskulaturen. Funktionell styrka som stärker de djupa magmusklerna och förbättrar balans och rörlighet

15:45-16:15 Les Mills Sprint™/ Jörgen Bergström
Detta är inget vanligt cykelpass. Det är en tuff och rolig 30 min HIIT träning. Passen är uppbyggd på intervaller där målet är att arbeta på maximal ansträngningsnivå i varje intervall.

16:30-17:15 Pound®/ Simon Nilsson
Pound® är en svettig och ösig klass där fokus ligger på glädje och energi! 
Du blir ett med musiken i denna spännande helkroppsträning som kombinerar kondition, koordination och styrketräning. Träningen utförs med RIPSTICKS som är lätt viktade trumpinnar konstruerade speciellt för att utföra POUND på ett effektivt sätt!

17:00-17:45 Dynamic Movement/ Torbjörn Svensk
Ett pass som fokuserar på rörlighet, stabilitet och styrka. Övningar som utmanar alla dina strukturer i kroppen men även koordinationen. Passet ger dig många goda erfarenheter och medvetenhet om den egna kroppen och ett och annat skratt

17:00-17:45 RPM™/ Åsa Edström Bergström, Marie Snar
Klättra uppför backar, susa fram på raksträckor och sprinta på upplopp – musikens variation och känsla gör det kul att träna kondition! RPM® är enkel, rolig och effektiv konditionsträning på cykel.
 
17:00-18:30 Workshop i marklyft/ Peter Edling, Jonathan Valtersson
Lär dig lyfta med en bra teknik. Bra för såväl motionärer som för den som vill lyfta tungt.

17:30-18:00 Bodycombat™/Jörgen Bergström
Kampsports inspirerad klass med massor av kraft och energi. Med tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai utmanar du en fantasimotståndare.

18:15-19:00 Bodyattack™/ Simon Nilsson, Elin Guttelvik
Innehåller atletiska enkla övningar som knälyft, svikthopp, knäböj och armhävningar. Du kan förvänta dig high impact (hopp), en hög puls och snabba explosiva rörelser. BODYATTACK™ är enkelt och effektivt!

19:15-20:00 Kvällsyoga/ Helena Hammarberg
Här har du chansen att avsluta din dag med en skön och stillsam hatha-yoga där vi arbetar igenom hela kroppen med rotationer och förlängningar. Klassen avslutad med en skön djupavslappning. Ta gärna med dig en tröja, så att du behåller värmen under klassen.

Lördag

08:00- 8:45 Morgonyoga
09:00-9:50 Jumping®
09:00-9:45 Stavgång
10:00-10:30 Les Mills Sprint™
10:00-10:45 Dynamic Movement
10:00-10:40 Speed Jumping®
11:00-11:45 Bodystep™
11:00-11:45 Föreläsning
12:00-12:45 Moveoo Athletic
12:00- 12:45 RPM™
13:00-13:45 Moveoo Peak
14:00-14:45 Pound®

PASSBESKRIVNINGAR LÖRDAG :

08:00- 8:45 Morgonyoga/ Helena Hammarberg
Här startar du upp en rörelsefylld dag med en skön meditativ hatha-yoga där fokus ligger på mjuka fysiska rörelser i kombination med andningsövningar för att uppnå balans mellan kropp och sinne. Du kommer praktisera rörelser med fokus på att öppna upp dina höfter samt mjukgörande rörelser för din rygg. Vi avslutar med en stunds sittande meditation.

09:00-9:50 Jumping®/ Åsa Björke, Felicia Öjemark Wiik
Jumping är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på små studsmattor. Passet passar alla åldrar, från nybörjare till elitidrottare. Du kommer snabbt märka resultat på din kondition, styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för knä,höft och rygg. Mattan tar upp 70% av stötarna. Jumping är tre gånger så effektivt som joggning. På ett pass förbränner du mellan 600-1000 kalorier.

09:00-9:45 Stavgång/ Helena Hammarberg
Skidgång, elghufs, sprättande skidgång, löpning med stavar. Kärt barn har många namn. Hur som, så får du garanterad effektiv träning i intervallform under den här klassen. Kondition, koordination, styrka och en stor portion glädje under en klass i utomhusmiljö.
Medtag egna stavar samt kläder för utebruk.

10:00-10:30 Les Mills Sprint™/ Simon Nilsson
Detta är inget vanligt cykelpass. Det är en tuff och rolig 30 min HIIT träning. Passen är uppbyggd på intervaller där målet är att arbeta på maximal ansträngningsnivå i varje intervall.

10:00-10:45 Dynamic Movement/ Torbjörn Svensk
Ett pass som fokuserar på rörlighet, stabilitet och styrka. Övningar som utmanar alla dina strukturer i kroppen men även koordinationen. Passet ger dig många goda erfarenheter och medvetenhet om den egna kroppen och ett och annat skratt.

10:00-10:40 Speed Jumping®/ Åsa Björke, Felicia Öjemark Wiik
Vill Du kunna förbättra dina tider på löpningen eller helt enkelt bara bättra på flåset rejält? Detta är det högintensiva passet för Dig som vill ta intervallträning till nästa nivå! Speed Jumping tar vid där Jumping slutar vad det gäller tempo och uthållighet. Inga förkunskaper krävs då fokus ligger på intensiva men enkla rörelser i takt med musiken. Glöm inte vattenflaskan och handduken! Nu kör vi!!

11:00-11:45 Bodystep™/ Åsa Björke
LES MILLS BODYSTEP® är en modern och atletisk version av step-up med ledorden energi, kraft och glädje! Enkla steg och rörelser på, över och runt brädan tillsammans med styrkeövningar passar dig som vill träna kondition, styrka och koordination.

11:00-11:45 Föreläsning med José Nunes

12:00-12:45 Moveoo Athletic/ José Nunês
Ett pass för dig som gillar att träna med vikter på ett varierat sätt. Belastningen blir aldrig tyngre än du kan klara av de utmaningar du ställs inför. Med stång och viktskivor utmanas du i rörelser där rörelsekontroll och muskelkraft samverkar för att få till ett effektivt resultat.

12:00- 12:45 RPM™/ Jörgen Bergströn, Marie Snar
Klättra uppför backar, susa fram på raksträckor och sprinta på upplopp – musikens variation och känsla gör det kul att träna kondition! RPM® är enkel, rolig och effektiv konditionsträning på cykel.

13:00-13:45 Moveoo Peak/ José Nunês
Vårt smörgåsbord där vi dukar upp massor av härliga utmaningar för dig som gillar variation och rolig träning. Upplägget på passen gör att du får varierad träning för hela kroppen. Puls, rörlighet och styrka bakas in i olika stationer där du som gäst tränar efter dina individuella förutsättningar. För dig som är "allätare" inom träning.

14:00-14:45 Pound®/ Simon Nilsson
Pound® är en svettig och ösig klass där fokus ligger på glädje och energi! 
Du blir ett med musiken i denna spännande helkroppsträning som kombinerar kondition, koordination och styrketräning. Träningen utförs med RIPSTICKS som är lätt viktade trumpinnar konstruerade speciellt för att utföra POUND på ett effektivt sätt!