Gruppträning

Hos oss hittar du en stor variation av olika träningspass. På gymmet är det 15 års gräns, detta gäller även på våra gruppträningspass med vikter. (Body Pump, GRIT och kettlebell.) Alla andra gruppträningspass är från 13 år. Välkommna!

Boka pass här

BODYATTACK™

BODYATTACK™ innehåller atletiska enkla övningar som knälyft, svikthopp, knäböj och armhävningar. Du kan förvänta dig high impact (hopp), en hög puls och snabba explosiva rörelser. BODYATTACK™ är enkelt och effektivt! Under tre konditionsdelar tränar du kondition och uthållighet.

BODYCOMBAT™

BODYCOMBAT™ är en kampsports inspirerad klass med massor av kraft och energi. Med tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai utmanar du en fantasimotståndare. Samtidigt förbrukar du massor av energi, blir skickligare, starkare och får ett större självförtroende !

BODYPUMP™

Här jobbar du med skivstång och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett enkelt, utmanande och framförallt roligt sätt. Transformera din kropp med den beprövade formeln: THE REP Effect™ som är ett genombrott i styrketräningen. Med fokus på låga viktbelastningar och höga repetitioner kommer du att bränna fett och kalorier, få styrka och snabbt producera tonade muskler.

BOX

Klassen är uppbyggd som ett enkelt och effektivt fyspass inspirerat av boxning och kampsport. Vi använder handskar och mitsar som redskap och jobbar i par.  Box aktiverar hela kroppen, tränar både kondition och styrka på ett roligt sätt !

CIRKELGYM

Ett cirkelträningspass i vårt cirkelgym, som är lämpligt för alla. Passet ger en utmanande och effektiv träning för deltagare i alla åldrar. Du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av en instruktör. Cirkeln består av övningar för hela kroppen. TIPS! Värm gärna upp innan passet då vi kör igång med övningarna på en gång.

CIRKELTRÄNING

Ett styrke- och konditionsprogram utformat för att ge dig som deltagare en bred och mångsidig träning. Funtionell träning fokuserar på uthållighet, explosivitet och kroppsstyrka. Vill du ha en utmanande träning är detta något för dig!

CXWORKS™

Ett effektivt pass på 30 minuter med fokus på bålmuskulaturen. Ett skadeförebyggande pass där du tränar funktionell styrka som stärker hela din kropp. Det största arbetsverktyget i CXWORX är kroppen men du använder också gummiband och viktplattor.

DANSAEROBICS

DANSAEROBICS är ett effektivt och energigivande sätt att träna kondition och koordination genom att bygga ihop olika stegkombinationer till en rolig koreografi. Dansaerobics är passet för dig som älskar dans! 

KETTLEBELL

Du tränar med hjälp av ett järnklot med handtag som hete Kettlebell. Kettlebell är 300 år gammal men ger dig modern och funktionell träning. Du tränar både styrka, kondition, koordination, explosivitet och balans, allt på samma gång. Träningsformen är så kallad individuell-gruppträning, vilket betyder att det inte finns någon takt att följa och alla repetitioner är enbart mål, du bestämmer alltså själv hur hårt eller mjukt du vill köra.

LESMILLS SPRINT™

LESMILLS SPRINT™ är inget vanligt cykelpass. Det är en tuff och rolig 30 min HIIT träning. Passen är uppbyggd på intervaller där målet är att arbeta på maximal ansträngningsnivå i varje intervall, för att sedan vila och återhämta sig innan du återupprepar intervallen.

MAGE/ RYGG

Passet för dig som vill träna din core, alltså mage, rygg och stabilitet.

MBT (Multi Balance Training)

Vi använder oss av ett effektivt och utmanande redskap för funktionellträning av hela kroppen, rep som hänger ner från  taket. Ett av marknadens mest effektiva träningsredskap. Du använder din kroppsvikt som främsta redskap och tack vare redskapets instabilitet tränas hela kroppen. Instruktören hjälper till med tekniken och peppar dig till att orka lite extra.

ROUGH

Rough är passet för dig som gillar tuffa utmanande pass i gymet med hög intensitet. Rough bygger på övningar med friavikter , kroppsövningar , löpning mm Rough ger dig :
*Ökad muskelmassa
*Bättre kondition
*ökad fettförbränning
*Teamkänsla
*Bättre självförtroende
*Tidsbesparande Effektiv träning

Ansträngningsnivå MAX
Skadefri JA
Utmaning UTAN TVEKAN

RPM™ " Ride it like you stole it"

Klättra uppför backar, susa fram på raksträckor och sprinta på upplopp – musikens variation och känsla gör det kul att träna kondition! RPM® är enkel, rolig och effektiv konditionsträning på cykel. Under 45 minuter pumpar muskler, pedaler och musik dig till att utmana dig själv och dina egna gränser. Du anpassar själv motståndet så oavsett tidigare träningserfarenhet kan alla vara med!

SPINNING

SPINNING konditionspass med peppande musik i ett varierande tempo med raksträckor och uppförsbackar!